FANDOM

WnMW Test
Mitologia Wiki to wiki na temat mitologii, którą każdy może edytować.
Aktualnie mamy 781 artykułów.
O nas Test
Mitologia Wiki to projekt mający na celu zebranie wszystkich możliwych informacji o dawnych wierzeniach - o mitach greckich, o sagach nordyckich, o podaniach słowiańskich, o legendach azjatyckich. Dołącz do naszej społeczności już teraz! Zarejestruj się już dziś i dołącz do społeczności Mitologii Wiki!
Polecany artykuł Test
Dionizos2

Dionizos mit.grecka – bóg wina, winorośli, dzikiej natury i płodności. Syn Zeusa i śmiertelnej kobiety Semele. Na cześć Dionizosa odbywały się Dionizje.

Matką Dionizosa była śmiertelniczka Semele. Hera dowiedziała się o kolejnym romansie męża, kiedy kobieta była w ciąży. Zazdrosna wstąpiła w ludzką postać i odwiedziła Semele. Powiedziała dziewczynie, żeby zarządzała od Zeusa dowodu na to, że jest bogiem. Tak też się stało, Zeus przyszedł do kochanki w swojej nieograniczonej, boskiej formie. Śmiertelnicy jednak nie mogą oglądać boga w jego prawdziwej postaci i Semele spłonęła. Zeus uratował jednak Dionizosa zaszywając go we własnym udzie, gdzie dziecko skończyło się rozwijać. Kilka miesięcy później bóg urodził się na górze Pramnos na wyspie Ikaria.

czytaj więcej...

Forum Test

Najnowsze Dyskusje

Ładuję Dyskusje...

Współpraca Test

Ankieta Test
O jakiej mitologii czytasz najchętniej?
 
530
 
20
 
62
 
135
 
108
 
17
 
11
 
17
 
17

Ankieta stworzona dnia lis 22, 2014, o godzinie 19:37.
Oddanych głosów: 917
Statystyka test
781stron na tej wiki
1035obrazów na tej wiki
13 701edycji na tej wiki
8aktywnych edytorów
Chat test

Czat na żywo!

Blogi test
Utwórz wpis

Blogi

Zobacz więcej >