FANDOM

Tezeusz (gr. Θησεύς Thēseús, łac. Theseus) (mit. grecka) - królewicz i heros ateński.

Narodziny i dzieciństwo

Gdy jego ojciec Ajgeus był u Wyroczni Delfickiej, by poprosić o radę, jak mieć syna. Wyrocznia powiedziała, że ma wrócić do Aten nie związać się z żadną kobietą. Gdy był w mieście Trojzena, by zapełnić zapasy, król miasta Pitteus zaprosił go na kolację podczas, której przekonał to, by ożenił się z jego córką Ajtrą. Ajtrą jednak uprawiał romans z Posejdonem, więc, gdy okazało się, że jest w ciąży, nie było wiadomo kogo jest dziecko. Zanim Ajgeus odpłynął wsadził pod wielki kamień buty i swój miecz. Wyjaśnił Ajtrze, ży gdy urodzi się chłopiec, ma on przesunąć głaz i wycianąć dary. Gdy urodził się Tezeusz chciał być taki jak Herakls. Był bardzo silny,a gdy zmężniał, przesujął głaz i wyciągnął dary od Ajgeusa, po czym wyruszył do Aten.

Perifetes

Podczas drogii do Aten Tezeusz natknął się na Perifetesa. Perifetes miał wielką maczógę, którą dostał od swojego ojca - Hefajstosa (bądź sam wykuł). Wbijał tą maczäóga ludzi w ziemię zabijając ich przy tym. Gdy Tezeusz go spotkał, odebrał mu broń, zabił bo, Amos tego czasu używał maczuga do samoobrony, a miecza do potyczek wręcz.

Sins

Sins był kokejną przeszkodą spotkaną przez Tezeusza w drodze do aten. Był półbogiem, synem Posejdona, po którym odziedziczył siłe. Gdy Tezeusz go spotkał, Sind zginał sosny do ziemi. Żywił Tezeuszowi wyzwanie, które on podjął. Heros miał zginąć sosny do ziemi. Wykonał to zadanie, przy którym końcu udało mu się obezwladnić Sinsa. Gdy się obudził, Tezeusz i jego córką Perigune, wystrzelili syna Posejdona zabijając go. Wdzięczna Perigune pozwoliła Tezeuszowi zostać na noc. Podczas nocy odrobili się dzieci.

Postacie z mitologii greckiej
Protogenoi
AnankeChronosErebErosEterFanesGajaHemeraHydrosNesoiNyksOureaPhysisPontosTartarosTalassaThesisUranos
Pierwsze pokolenie tytanów
FojbeHyperionJapetKojosKriosKronosMnemosyneOkeanosReaTemidaTetydaTea
Drugie pokolenie tytanów
AsteriaAstrajosAtlasEosEpimeteuszHeliosLetoMenojtiosPallasPersesPrometeuszSelene
Bogowie olimpijscy
AfrodytaApolloAresArtemidaAtenaDemeterDionizosHefajstosHadesHeraHermesHestiaPosejdonZeus
Pomniejsi bogowie
EjlejtyjaErisHebeEnyoHory
Półbogowie
AchillesHeraklesJazonPerseuszTezeusz