FANDOM

Sigrdrifa - w mitologii nordyckiej jedna z Walkirii służących einherjerom w Walhalli.

Jej imię w wolnym tłumaczeniu przeważnie ma znaczenie "przynosząca zwycięstwo".

Sigdrifa została ukarana przez boga Odyna, po tym jak sprzeciwiła się jego woli podczas bitwy, stając po stronie młodego Agnara i zabijając jego wroga Hajlmgunnara, któremu sprzyjał Odyn. Za ten czyn Odyn pozbawił ją statusu walkirii – miała już nigdy nie odnieść zwycięstwa w bitwie i wyjść za mąż za śmiertelnika. Na co Sigdrifa odrzekła, że nigdy nie wyjdzie za wojownika, który poznał strach. Odyn zesłał na nią sen. Pogrążona w nim leżała na górze Hindarfjall otoczona kręgiem z ognia i murem z tarcz, który bronił ją przed tchórzliwymi mężczyznami.

Rzucone na walkirię zaklęcie złamał Sigurd, przeszedłszy przez ogień i mur z tarcz, rozciął swoim mieczem zbroję w jaką odziana była dziewczyna, którą z początku wziął za mężczyznę, a ta obudziła się. W ten sposób Sigurd okazał się mężczyzną, który nie zna strachu. Walkiria opowiedziała Sigurdowi swoją historię. Z wdzięczności nauczyła go run, udzieliła mu także życiowych porad.

Nie jest całkiem pewne, czy Sigrdrifa jest osobną personą, ponieważ w niektórych przekładach jest mowa o tym, że jej imię jest epitetem imienia Brunhildy, lub nawet tą samą osobą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki