FANDOM

Hypnos mit.grecka - bóg snów, bliźniaczy brat Tanatosa, syn Nyks i Ereba, bliźniaczy brat Tanatosa (Śmierć), a także ojcem Morfeusza , Fobetora (Ikelosa) oraz Fantasosa . Atrybutami Hypnosa jest laska i róg, a święto rośliną mak.

Historia

Uspienie Zeusa

Według mitu pomógł Herze uśpić Zeusa. Po pobudce wściekły król bogów gonił Hypnosa, aż do świątyni jego matki - Nyks. Zeus kazał mu przysiądz narzekę Styks, że nigdy już tego nie zrobi. Gdy Hera, poprosiła go, by znów uśpić Zeusa, Hupnos odmówił.

Dom

Mieszkał pod grecką wyspą, w ciemnej grocie, przez którą przepływała Lete - rzeka zapomnienia. Wejście do groty Hypnosa porośnięte było makami oraz innymi hipnagogicznymi roślinami (dostał od Matki Natury w prezencie).

Endymion

Endymion, pasterz obdarzony przez Zeusa wieczną młodością, urodą i zarazem wiecznym snem, otrzymał od Hypnosa dar snu z otwartymi oczami, by mógł wiecznie wpatrywać się w swą ukochaną Selene. W jednej z wersji Hypnos, był zakochany w Pandei bogini księżyca w pełni i rosy, w ów wersji to właśnie z nią miał trójkę synów: Morfeusza , Fobetora i Fantasosa.