FANDOM

Stub-icon.png Ta strona wymaga poprawek. Jeśli możesz, zajmij się tym.

Podane sugestie: Styl, przenieść wzmiankę o przepasce do prac Heraklesa

Hippolita

Herakles walczący z Hippolitą

Hippolita – królowa Amazonek . Córka boga wojny, Aresa i Otrere. Siostra Pentezylei, Antiope i Melanippy.

Posiadała przepaskę, która nadawała jej nadludzką siłę. Zdobycie przepaski Hippolity było dziewiątą pracą Heraklesa , który zebrał drużynę złożoną z najdzielniejszych wojowników i popłynął do portu Amazonek . Amazonki słyszały o Heraklesie i przyjęły go ciepło, ale bogini Hera rozpuściła plotkę, że wojownicy zamierzają porwać kilka Amazonek (według innej wersji Hippolitę), więc te chwyciły za broń. Rozegrała się krwawa bitwa, w wyniku której Herakles zabił Hippolitę i zabrał jej pas. Inna wersja mówi, że zakochana Hippolita oddała pas Herkulesowi , a Hera puściła plotkę, że to właśnie Herkules chciał zabrać Amazonkę i oddać złoty pas córce Eurysteusa (tchórzliwego kuzyna Herkulesa ). Niestety, Amazonki uwierzyły w plotkę Hery i zaatakowały Herkulesa . W bitwie przez przypadek zginęła Hippolita. Herakles ze smutkiem odpłynął, ponieważ także zakochał się w pięknej Amazonce i miał zamiar ją poślubić, a pas oddać córce Eurysteusza. Inna wersja tej historii mówi, że Herakles , który nie przywykł do walki z kobietami, rozkochał ją w sobie, a ona w dowód swojej miłości sama podarowała mu pas. Jeszcze inna wersja podaje, że jeden z towarzyszy Heraklesa – książę Aten, Tezeusz , porwał siostrę Hippolity - Antiopę razem z pasem (lub też Antiope zakochała się w nim i sama dostarczyła wykradziony pas, a Hippolita stanęła na czele wyprawy przeciw Tezeuszowi ) lub też porwał samą Hippolitę. Ożenił się z wybranką (Antiope lub Hippolitą) i spłodził syna Hipolita. Według ostatniej z wersji, Hippolita zginęła podczas polowania, zabita przypadkowo przez inną siostrę - Pentezyleę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki