FANDOM

Od początku, gdy Cro-Magnon, Homo Sapiens,  człowiek myślący, człowiek współczesny pojawił się na ziemi zadawał wiele pytań, które go dręczyły, dręczą i za pewne na długo jeszcze będą dręczyć. W czasach przed narodzeniem Chrystusa (naszą erą, n.e) za czasów jaskiniowców, gdy wiedza, którą można nazwać nauką dopiero zaczynała raczkować, poza wielkimi przemyśleniami, jak stworzenie świata i cel ich egzystencji, co do dziś nie jest wyjaśnione, nasi praojcowie zastanawiali się i próbowali w najróżniejszy sposób wytłumaczyć zjawiska przyrodnicze, które bardzo dobrze znamy i wiemy na jakiej zasadzie "działają" np. Wiatr.

Najpewniej dawne ludy zamieszkujące ziemie mieli podobny tok myślenia, bo każda większość zjawisk tłumaczyła sobie działaniem istot wyższych.

Byli zbyt prymitywni, żeby myśleć, że woda i chmury, to tak naprawdę jedno zjawisko, ale w różnej postaci. Nie, uważali że ktoś musi "tworzyć" wodę lub ją brać z ziemi, żeby wylewać z nieba, jako deszcz.

Najpewniej pierwsi bogowie byli związani z żywiołami bądź elementami nieba i ziemi, z którymi mieli szczególny kontakt np. Uważa się, że pierwsze bóstwa słoneczne wymyślono jeszcze przed rozpoczęciem się ery rolnictwa.

Większość kultur była politeistyczne, czyli wierzyli w istnienie wiele duchowych istot wpływających na żywioły, emocje lub dziedziny życia. Z czasem zaczęto je nazywać bogami (z łac. deorum).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki